Älskade fosterland!

I morgon är det dags! Vi ska fira fosterlandet! Jag älskar nationaldagen. Det är faktiskt den enda helgdagen jag verkligen firar. Julen berör mig inte. Påsken känns inte så svensk om jag ska vara ärlig, mer importerad och plastig. Fosterlandet känns… hur ska jag uttrycka det, naturligt att fira.

Vårt gemensamma blod, vår gemensamma mark.

Många tror att vi firar den sjätte juni för att det var då Gustav Vasa kröntes. Men den som kan sin historia (alltså den som är en riktig svensk) vet att det går som ett pärlband av händelser genom seklerna som alla har skett den sjätte juni.

I Nimrods saga kan man läsa om Erik den skitige (som oftast kallas för ”den förste svensken”). Han anlände till tinget i Uppsala, den sjätte juni 643, för att med Nimrods ord, ”gnida sijn röwf i oppländske dynga”. Det var en grej man körde med då.

På dagen tvåhundra år senare, blev vikingen Lod Stränge den förste att göra en 540 kickflip.

Erik XIVs andra son Henrik dräpte sin storebor Johan den sjätte juni 1444 och blev på så vis hertig av Västra Götaland. Samma datum följande år dräpte han sina övriga sju syskon och blev oregerlig. På museet i Vadstena kan man läsa den blogg han skrev från det kloster han stängdes in på. Riktigt sjuk läsning, för övrigt. Äkta psyko den där Henrik.

Sjätte juni 1705: Hjältekonungen Karl XII kallar första gången en köfte för en köttbulle. Sjätte juni 1850: Hattarna och mössorna kör gemensam kickoff. Sjätte juni 1902: Sossarna uppfinner momsen. Sjätte juni 1989: Waffen SS-nazisten Gustaf Ekström väljs in i Sverigedemokraternas partistyrelse.

Jag älskar fosterlandet och firar därför som traditionen bjuder, genom att blanda grisblod och brännvin och dricka det när jag skickar gråtskratt-smajlys och bilder på min penis till kvinnor på internet. Sedan tar jag på mig en folkdräkt och och kastar jord på journalister.

Men hur man firar, det är upp till varje stolt patriot. Det viktigaste är ju att man firar. Firar det ärorika fosterland som vi fortfarande har, trots att kulturmarxisterna gör sitt bästa varje dag för att sälja ut det till bögar och fruntimmer.

En vän och hans familj brukar bränna asylboenden. En annan tar en gitarr och sätter sig vid en sjö och sjunger vemodiga sånger om krigarkungar och vikingar. Ytterligare en sätter sig i bilen i garaget med garagedörrarna stängda och bilrutorna öppna och bara låter bilen gå.

