VAKNA BASKETSVERIGE!

Idag gästbloggar en basketjournalist här. Anonymt – eftersom man inte får prata om vad som helst i det här jävla basketlandet:

Jag är så jävla trött! Sverige har ett superdåligt basketlandslag och det gör mig så förbannad! Men det är samtidigt inte så konstigt. Så går det när man lever i sin egen värld! Alla spelarna i laget kommer från en liten, inskränkt basket-elit, utan kontakt med verkligheten.

Den som bara läser om basket i lögnmedia tänker inte ens på det. För basketjournalisterna är en del av samma etablissemang! Dom pratar med konstiga ord som ”timeout” och ”foul” när vi har svenska ord som ”korgboll” och ”klumpfot”.

Ingen av dem vet hur verkligheten ser ut i det riktiga basketsverige! Jag kan tala om att det jäser där ute i gymnastikhallarna. Jag som själv ser jättemycket basket i division fyra möter en helt annan värld.

Varför kommer aldrig vanliga basketspelare till tals? Varför kan inte Åke Jönson i Lenhovda få bli point guard? Han jobbar på åkeri och engagerar sig i kampen mot en flyktingförläggning mellan Radiatorfabriken och systemet. Han vet mer om basket än hela förstafemman i elitlandslaget.

Vi är det riktiga basketsverige och ni kan inte låtsas som att vår oro inte är på riktigt. Jag läser personligen inga pk-basketmedier längre. Jag läser Fria Baskettider, Samtiden Timeout, Basketnyheter Idag, Trepoängsrealisten och Avfoulat. Och tro mig det är INTE några ”hatsajter”. Det är informationskällor som provocerar för att de visar hur basketen EGENTLIGEN ser ut.

Vi kan inte ha ett landslag som består av elitspelare. Vi måste få in RIKTIGA basketspelare. Jag tror att Sverige kan vara på väg mot ett inbördeskrig och det är basketelitens fel. Det går inte förneka oss basketrealister längre. Sverige ligger på plats 61 på världsrankingen.

VAKNA!

