Nej, vi blir inte ”tio miljoner” idag.

Idag väljer jag att komma ut som demografikritiker, eller alt-stat (alternative statistics) om du föredrar den termen.  Jag fattar att det kommer att brännmärka mig i debatten och att många kommer att sluta läsa min blogg. Men ibland måste man agera principiellt.

Låt mig berätta en historia: Igår var jag ute i Nackareservatet. Såg inte en person på över en timma. Det kändes oerhört otryggt. Som en skräckfilm. Det är så Sverige ser ut nu för tiden.

Jag pratar med vänner runt om i landet som säger samma sak: Det är så himla få människor i Sverige!  Är deras oro inget värd? Ska deras rädsla för att gå ut i skogen förlöjligas?

Utglesningen och befolkningsminskningen skapar en oro som måste tas på allvar. Den är inte påhittad, den är på riktigt! Men istället trumpetar PK-medierna ut budskapet att vi blir fler och inte färre. Kultureliten (på det tätbefolkade Södermalm!) påstår trots att alla kan se motsatsen att Sveriges befolkning ökar.

Man häpnar!

När jag växte upp var vi åtta miljoner svenskar. Det är svårt att veta hur mycket den siffran har minskat, men minskat har den, det råder det inget tvivel om. Men istället vill medierna få oss att tro på motsatsen!

Idag kunde vi läsa att vi nu är tio miljoner invånare i Sverige. Jag räknade de människor jag såg på vägen till jobbet idag. Det blev 238 personer. Jag betvivlar inte att det kan finnas fler än de jag såg. Men att det skulle handla om så många fler, ja, det blir helt enkelt löjligt.

Det är dags att vi demografikritiker börjar bemöta de här dumheterna! Kan vi inte komma fram i PK-medierna får vi bygga oss egna kanaler.

Men framför allt är det på tiden att politiker och medier tar vår oro på allvar. Bara för att det inte är glesbefolkat där eliten bor, betyder det inte att befolkningen ökar! Jag har börjat lära mig att hantera vapen och jag vet att många gör samma sak. Det känns helt enkelt otryggt att gå obeväpnad genom det öde landet som är Sverige 2017.

Ändå är det vi inom alt-stat som är ”hotet”…

Åsiktskorridoren krymper. Precis som befolkningen.

