80% penis

Jag körde förbi en älg idag och slogs av hur otroligt stora dom är. Onödigt stora! Varför ska dom vara så stora? Sexhundra kilo älg, det har väl ingen glädje av? Vi människor har gjort taxar av vargar så jag tänker mig att vi skulle kunna lösa älgfrågan på samma sätt. Parollen är 80% älg. Då är älgen fortfarande överlägset störst i skogen, fortfarande majestätisk, fortfarande kapabel att locka tyska turister. Men vi har tagit bort det där som gör att den kan upplevas som lite löjeväckande och/eller stötande.

Jag tror mig även ha löst en helt annan, och betydligt större, grej med samma logik. Det handlar om penisar. Mer om det lite längre ner.

Men först: Hej tjejer, hur har ni det? Vad har ni gjort i veckan? Löjliga tjejgrejer kanske som att läsa böcker och gå stavgång? Haha. Ni är för knäppa. Här är vad tjejer gör: Äter keso, handlar kläder på nätet, har ätstörningar och går på yoga AMIRITE?

Vad vi killar har gjort den senaste tiden? Nä, det har varit rätt vanliga killveckor. En kille körde en lastbil in i turister, typ som när ett gäng killar körde plan in i skyskrapor för massa år sen. Några militärkillar fick feeling och testade en militärkupp för att bli av med en protofascistisk valfuskar-kille, men det sket sig. En kille som spelade golf en gång, gjorde det han gör nu för tiden, twittrar och äter sömntabletter. En annan kille dödade sin syster för att hon hade ett instagramkonto. Boys will be boys.

Ja du fattar. Det är ju så att allting som är rövigt i världen har gjorts och görs av män. Allt. Och ingen annan grupp, lika tydligt definierad och avgränsad, hade kommit undan med ett sånt track record. Ingen. Man hade ju spärrat in dom i förebyggande syfte eller nåt. (Jag är personligen glad att det inte sker, men har svårt att fatta att det inte har skett redan.)

Alla krig någonsin. Alla diktaturer, all svält, all förföljelse av oliktänkande. 99,5 procent av sexbrotten och 97 procent av våldsbrotten. Skotten i Sarajeveo, rockgruppen Genesis. Ja nä men då är det väl bara rimligt att vi tjänar mer pengar trots att vi är sämre utbildade.

Tillbaka till 80% älg. Jag googlar fram en undersökning om storleken på mäns penisar, som bygger på data från 17 tidigare studier, där sammanlagt 15 521 penisar från hela världen ingår. En skog av penisar.

Det visar sig att snittlängden är 13,12 cm i erigerat tillstånd. (Kuriosa: 2% är kortare än 10 cm och 5% är längre än 16 cm.) Penisar är ungefär det som skiljer gruppen män (jag är konventionell i mitt användande av ordet man, jag vet, so sue me Södertörn) från andra grupper. Jag tror därför att all skit som män gör, har med mätandet av penisar att göra. Och misstanken att man själv är otillräcklig.

Därför: Fejka en ännu större undersökning (jag är inte för fusk men här handlar det om att potentiellt kunna få fred på jorden och global harmoni) där vi kan hänvisa till studier av, säg 38 000 penisar. Och vi landar i en snitt längd som är 80% av den faktiska. Dvs att en genomsnitttlig penis blir 10,5 cm. Jag tror på fullaste allvar att det hade gjort skillnad.

Mindre älgar och fler män som känner att dom duger, penis-wise. Det är vad jag hoppas på för hösten.

