EBT kickar freestyle

Idag hände det igen: Borgerliga politiker var ute i förorten. Och med förort menas inte Telefonplan eller Bromma utan dom stadsdelar om vilka ordet används pejorativt. Sist borgarna var ute i orten var 1992, då man ledde något slags allsång med lasermannen-tema i Rinkeby folkets hus. Den här gången hade dom åkt hela vägen ut till Husby, norr om Rinkeby.

Allt det väsentliga var packat: Säkerhetsfolk, spinndoktorer, tropikhattar och krav på utegångsförbud, undantagstillstånd och användandet av gummikulor mot barn samt ”reglerade gräsbränder” på Järvafältet och benzoider i dricksvattnet.

Alla var extremt bekväma i miljön, typ ”vi hänger här ibland, inget konstigt med det”. Dom var nere med kidsen och helt obrydda. Då händer det otippade. Ebba Bush Thor börjar rappa. Eller, först börjar Björklund beatboxa och Anna Kinberg Batra waila. Sedan kommer EBT in och lägger vers på vers, i vad som verkar vara helt freestylat.

(Det här kan se töntigt ut när det bara skrivs, men sök efter EBT + Husby på youtube så får du se henne leverera skiten)

Uh, uh
Yeah
E ni me

Aboow Husby va händer d e dagen efter lön
Alliansens färsking – kalla mig Ebba Grön
Nyss i Säpos araba nu här vid ert bord
En fucked up gäri, straight out of Livets Ord

Baxa tabanjan från grisen som körde mig hit
[drar fram en pistol ur byxlinningen]
För EBT e inte här för o ta skit
Klick-klack BOOM – Husby va händer
Ge mig jidder o ja blastar er en i sänder

Jag har Annie, Janne o AKB
En trippelknätch så KMB
Fuck alla hatare, ni fattar ingenting
Ja e minst lika homofob som Ken Ring

Så ta d lugnt Husby d e sista chansen
Annars fuckar vi upp er vi e ALLIANSEN
Den här göten är d sista ni ser av mig
[pekar på sin egen rumpa]
För nu släpper ja micken o drar hem till mig
[släpper mikrofonen på marken]

