Stora Göteborg

En löjlig sak: Jag har aldrig varit i London. Eller det har jag men det var 27 år sedan så det gills inte. Nu ska jag dit med ungarna. Det är andra året som dom får en resa i julklapp istället för grejer.

Alla har varit i London massa gånger. Det är en sån grej man gör. Men det har alltid funnits andra städer som lockat mer. Och gör fortfarande, ärlig talat. Hade det inte varit för att ungarna var tydliga med vart dom ville åka så hade det inte skett nu heller. Vi var i Paris förra året, där har jag varit massa gånger och hade gärna åkt dit igen. (Eller, säg, Bratislava, Antwerpen, Tirana eller Brno.)

Hursomhelst, det känns väldigt bra att åka till just London med oerhört lågt ställda förväntningar. Det känns lite som att jag tänker att det skulle kännas att aldrig varit sugen på att se Fitzcaraldo, käka anklever,  lyssna på Kraftwerk eller dricka Bourgogne. Och så gör man det och bara ”vafan varför gör jag inte det här hela tiden”. Jag tänker att jag kommer återvända med känslan av att ha snuvat mig själv på London alla dessa år.

Gaaah jag inser att jag håller på att skaffa mig förväntningar pga bristen på förväntningar.

Anyway, här är vad jag kommer att tänka på i London: Det lever sjöhästar i Themsen. Små korallrevsgrejer, som ser ut som små hästar, som det är knäppt att dom ens finns, lever alltså under Tower Bridge och så. Duger London åt dom så duger det såklart åt mig.

 

