Jag blir så jävla kvarg

Jag tänker på döden eller gör jag? Nä, kanske jag tänker på mejeriprodukter ändå. För länge sedan lanserades produkten Keso. Det är alltså smuliga korn av något som inte lever upp till kraven på ost, ursprungligen tänkt som djurmat. Nej nu skarvar jag lite. Det är en gissning. Jag bara tror att det inte var tänkt som människoföda eftersom det inte smakar något och om det ändå smakar något så är det lite vagt äckligt.

Haha! Sa jag Keso? Slarvigt av mig. Jag menar så klart Arla KESO Cottage Cheese. Av skäl som med råge övergår mitt förstånd, är Arla KESO Cottage Cheese något av en folkrörelse. Till exempel har man i skrivande stund 44 529 (varav tre av mina facebookvänner) gillare på Facebook. Folk älskar kort sagt Arla KESO Cottage Cheese! Och Arla KESO Cottage Cheese älskar folk. Eller, snarare, kvinnor. Här är ett inlägg från slutet av förra månaden:

Var med i kampen mot ouppnåeliga ideal! Ladda upp en bild på ditt osminkade jag i kommentarsfältet med hashtagen ‪#‎jagkänsla‬ och visa världen den vackraste versionen av dig själv!

Okej, nu kanske du undrar varför smuliga korn av nästan-ost, som bantare äter istället för mat, tycker att sminkade tjejer är fulare än osminkade. Det är en befogad fråga. Men det är inte den enda. Varför har ens dom här mejerismulorna en facebooksida? Och hur kommer det sig att 44 529 personer gillar den? Och är sambandet mellan grad av skönhet och användande av smink linjärt? Alltså, är man vackrare i eyeliner än man är i eyeliner och läppstift?

#jagkänsla

Annars då? Vad postar Arla KESO Cottage Cheese på sin facebooksida? Well är det något som den smuliga nästan-osten älskar nästan lika mycket som cheyer så är det peppande citat som, antar jag, dom tror att kvinnor är helt galna i. Det vill säga dom tror att kvinnor är galna:

Var stolt över den du är. Varje dag.
Din främsta styrka är din styrka.
Hälsa är en resa, inte ett mål.
Samla upplevelser, inte saker.
Kom ihåg, flygplan lyfter i motvind, inte i medvind.
Försök inte bli perfekt. Försök bli dig själv.
Knulla med främlingar och knarka för snart dör du.

Alla utom den sista är på riktigt hämtade från Arla KESO Cottage Cheese official Facebook Page. En sida som handlar om en nästan-ost som älskar kvinnor på ett sätt som är sjukare än det sätt som till exempel Björn Ranelid älskar kvinnor på. Från ett företag som är cyniska nog att tro att människor utan y-kromoson är helt instrumentella. Och dumma i huvudet.

Det gör i alla fall mig jättekvarg.

