OMG MTG LRF WTF

Jag tänker på döden och på utveckling. Ja, i någon mån hör dom väl ihop. MTG ska skära ned för att spara pengar. Det låter rimligt, det är väl så det funkar kan jag tro. Men dom ska göra sig av med trehundra personer. Och det är här det rimliga upphör att vara helt och hållet rimligt.

Jag vet inte hur det funkar på stora koncerner men är det verkligen så att man går och lägger sig och tänker att livet är rätt bra på det stora hela men sen vaknar man och inser att, nä, men trehundra personer är nog helt onyttiga.

Gör man det för att markera handlingskraft gentemot ägare och styrelse? I så fall, säger man inte samtidigt att man, i alla fall det senaste året, har excellerat i inkompetens som gränsar till total galenskap?

LRF har precis startat en namninsamling på Facebook för att rädda mjölkbönderna. Jag gillar mjölkbönder, vem tusan gillar inte mjölkbönder? Men dom blir bara färre och färre.

Jag är medveten om att det här är en idé som svårligen låter sig genomföras men jag hoppas att det kan finnas EU-bidrag som kan hjälpa till: Vi har trehundra övertaliga mediearbetare. Och vi har en stadigt krympande grupp mjölkbönder. Kan vi inte bara låta dom problemen så att säga lösa varandra?

MTG får en enkel väg ut ur sin strategiska inkompetens, samtidigt som vi kan hålla landskapen öppna. Trehundra mjölkbönder på ett bräde.

Kanske kan det nischas till att bli trehundra gräddbönder?
Jag tänker mig, rätt eller fel, att Jan Stenbeck hade gillat det.

