Claesdefaireway to heaven

Jag tänker på döden och på tidningen Resumé. När jag höll på med reklam så var det en branschtidning. Nu är den, precis som Politism, nån slags clickbait-grej.

Den mest lästa artikeln har rubriken Så blir du en digital superprofil och har skrivits av ett konsultbolag (inte precis McKinsey). Så – hur bär du dig åt för att bli en digital superprofil?

1. Du följer inte regler. Du ifrågasätter.
Thats me! Och alla som sitter i fängelse.

2. Du är innovativ och nytänkande.
Thats me! Och merparten av dom som sitter i fängelse.

3. Du är intresserad av andra människors beteende.
That’s verkligen inte me! Och jag vet inte hur det är med folk på kåken. Det är väl en jäkla blandning där tänker jag, mustigt, lite som i lumpen på den tiden det var allmän värnplikt. Där möts adelsmän och gårdfarihandlare, Johanssons och von Döbelns. Invandrarkillar som levt ett tufft liv och en, kanske, fritidspedagog, som hamnade i skulder och skulle smuggla in ett kilo heroin för o bli kvitt, alltså, jag vet som sagt inte helt exakt. Det är en okänd värld för mig, kåken.

Förlåt? Om det var något mer i den mest lästa artikeln på Resumé?
Nej, det var allt.

