Cashflow management

Jag tänker på döden och Nobelpriset. Eller, äh, kanske inte ändå. Jag tänker på fysik och på ekonomi, så lite Nobelpris och lite Riksbanken. Orsaken är en och samma, nämligen en artikel på Expressen kultur.

Jag undrar hur platt någonting kan bli. Är det en bedrift inom fysiken att beräkna det? Kan något vara ett enda lager av atomer och är det då det plattaste som finns? Jag tänker på nanoteknologi och skit.

Well den där artikeln handlar om Game of Thrones. En skribent har skrivit, och en redaktör har publicerat, en grej om att en bra sak med just Game of Thrones är att det går att läsa serien som en allegori över vår tid. Att det finns saker som påminner om verkligheten. Till skillnad från, säg, Shakespeare och Gudfadern och allt annat som skrivits och spelats in.

Jag tror att den artikeln kan var det plattaste som finns.

Och vad gäller ekonomin, då, så är artikeln publicerad, så skribenten i fråga har alltså fått något slags ersättning för det. Om det är i linje med Expressens affärsmodell, så tror jag mig även ha hittat en delförklaring till den så kallade tidningsdöden.

Plötsligt blir pengar någonting ganska abstrakt. Det var fram till helt nyss en ganska begriplig konstruktion.

Jag tänker nu, även om jag gillar bloggandet, att jag kanske skulle börja pitcha in en del fräscha idéer på Expressen kultur istället. Para, bror, para. Cred betalar inte hyran liksom. Jag testar mina idéer på er. Skicka gärna feedback.

Mat e gött
Handlar om att när man är hungrig så är mat det bästa som finns.

Vatten, utan vatten är vi alla döda, vi behöver vatten
En kort essä om vårt behov av vatten, vi dör ju om vi inte får vatten, vatten är superviktigt, även för t ex krukväxter.

Katter – dom självständiga husdjuren
En humoristisk piece om hur självständiga katter är och hur dumma hundar är som bara gör som man säger.

*sniffar i luften*
Åh, jag tror bestäm jag känner lukten av PENGAR.

