Storytelling för alla sinnen

Jag tänker på döden när sommarnatten slår läger på min balkong. Den har svävat utan ansträngning och när den väl landar är det med en mjuk, knappt hörbar duns. Dom här kvällarna alltså. Jag förlåter allt, varenda orätt.

Eller?

Orutinerat! Följande: Jag råkade runda av veckan med att läsa på Dagens Media vad nån snubbe ”hämtade inspiration från som företagsledare”. Snubben driver en firma som jobbar med butiksreklam (om jag förstod svengelskan på firmans hemsida korrekt). Inspirationen kommer från – och håll nu i hatten för nu blir det fan åka av – Astrid Lindgren, Simon Spies och Jan Stenbeck.

Oj, butiksreklamsnubbe, kul mix. Berätta mer!

Det alla tre har gemensamt, i det de utstrålar och har skapat, är ‘the experience is the marketing’. Positiva upplevelser värda att prata om av och kring deras produkter och tjänster har varit framgångsfaktorn. Det har också jag och vi tagit fast på i vårt motto att skapa ”varumärkesupplevelser värda att snackas om”.

Yes folks, läs det gärna igen. Och säg mig sedan om du tror att jag fortfarande är redo att förlåta allt. Sommarnatten på balkongen ser ut som en lönnfet duva, nu, som skiter på balkonggolvet. Hela världen blev smutsig igen.

Jag är inte gjord för det här. Gud, kom och hjälp oss.

Ah, nej, just det. Det hölls en ”Jesus-konferens” med det anspråkslösa namnet Fire of God på Globen i veckan. 13 000 platser väntade på själar men det kom bara några hundra. Arrangörerna hade sagt att det var läge att kickstarta sommaren tillsammans med tusentals andra människor. Jag tänker mig att globen nog är ett ganska deppigt ställe när det kommer några hundra istället för tiotusen.

Okej så Gud har också gett upp på oss. Återstår bara att höra vad butiksreklamsnubben har att säga om Astrid Lindgren: ”Sättet som hon skapar berättelser och storytelling för alla sinnen är unikt.”

2015, du är sjuk i huvudet.

Jag går ut på balkongen och sjunker ner bredvid natten/duvan. Tar med flaskan med körsbärsbrännvin som jag köpte i Ungern i somras. Vi säger inget, bara turas om att dricka.

