Haters gonna hate

Jag tänker på döden men mest tänker jag på världens bästa och enklaste affärsidé. Nu ska jag bara lära mig iMovie så jag kan klippa min Kickstarter-film.

Jag tänker i första läget söka fem miljoner dollar. Jag behöver dom inte eftersom affärsidén inte har en enda krona i uppstartskostnad. Men jag tänker att det kan skapa PR. (Vilket i och för sig inte heller behövs eftersom det kommer räcka med word of mouth.)

Okej okej okej.

Jag startar nu askfredric.com där företag, organisationer, myndigheter, stater och privatpersoner kan fråga mig saker. Varje fråga måste formuleras så att den går att besvara med ja eller nej.

Fast pris per fråga: En miljon kronor.

Inga övriga avgifter tillkommer.

Ditt svar levereras i regel samma dag (se nedan).

Priset är att betrakta som en alternativkostnad, jämfört med att tillsätta en utredning av något slag eller (ännu värre!) att börja arbeta med vad som redan borde stoppats. Preliminära uträkningar visar att askfredric.com sparar i genomsnitt 250 miljoner kronor per fråga. Till detta kan läggas nytta i form av utebliven skam.

Exempel på frågor:

Vi fortsätter väl att satsa på DAB-radio, va? 

Ska vi ha med Jar Jar Binks i manus?

Nog borde Ello bli stort?

Alla ämnen är välkomna. Mitt svar skrivs i Garamond 3 och screentrycks på ett 350 x 500 mm stort ark Munken Cream (150 gram) som budas till den adress som har angivits av beställaren.

