SLICKAR TIGGAREN REN – DET SOM HÄNDER SEN FÅR MIG ATT GRÅTA

Jag tänker på döden och ska man vara petig så är det tidningsdöden jag tänker på. Fina tidningsdöden! Min kärlek och vän och älskare.

Jag kommer nu att göra något rätt ovanligt nämligen skriva en sonett.

Det är sånt man gör när man är kär eller i alla fall gjorde i Florens på 1300-talet när man var kär i nån men man jobbade som typ gycklare och inte hade så fin bil och inte ens kunde spela luta.

Men först några rubriker som just nu ligger högt på svenska nyhetssajter:


Man ska ju leva ett tagLenas succéstart: ”4 kilo på 4 veckor” Alex parter skadad under ”dödsvolten” Åländskt skämt om bajs blir på riktigt i Seattle. Glömde du byxorna hemma Rihanna? Kate – supergravid och supersnygg. Anton Ewald döms för knarkbrottet. Visar sin nya kropp efter extrem metod. Ber om ursäkt för tjockhånet. Det gör skådisarna i Beverly Hills nu. Stor guide: Tänk på det här när du ska köpa ny soffa. 11 pinsamt dåliga tatueringar som får dig att tvivla på mänskligheten. Glenn Hysén gömde whisky under soffan. Har du svårt med höger och vänster? Äntligen! De nya emojisarna är här – så får du dem!


Kom tidningsdöd, du sköna skarprättare
Kom lieman, höst och skördetid det är
Dra in presstöd och ta allting av det här
Ta Ulf Nilson-dementa berättare

Ta lönnfeta Buzzfeedöversättare
Min älskade, du får allting du begär
Snitta dock först i mediernas artär
Hasta nu, skörda dig mätt – och mättare

Klickbeten brinner, nu är tiden förbi
Änglatrumpeter hörs – och jubelsången
Kom tidningsdöd redan, så får du en puss

Jag sitter på DN:s grav nu – och är fri
Vad ligger väl där och pyr i betongen?
Ett abonnemang på Aftonbladet plus

